وقتی درِ یخچال را باز می کنید و متوجه می شوید هوا خنک نیست اما فریزر همچنان به خوبی یخ می سازد، یعنی یکی از اختلال های شایع سیستم سرمایش رخ داده است. این وضعیت معمولاً نشان دهنده ی گرم شدن یخچال و سرد ماندن فریزر است؛ مشکلی که اگر به موقع بررسی نشود، می تواند منجر به فاسد شدن مواد غذایی و فشار بیش از حد به موتور گردد. در چنین حالتی، سرما فقط در بخش فریزر باقی می ماند و به محفظه ی اصلی یخچال منتقل نمی شود. عواملی مانند خرابی فن اواپراتور، برفک زدگی زیاد، گرفتگی مسیر جریان هوا یا عملکرد نادرست ترموستات از دلایل اصلی این اختلال هستند.
